Ce au descoperit inspectorii ITM Caraș-Secverin în cadrul controalelor la firmele care folosesc zilieri

inspectia muncii

În perioada 19 – 22.09.2022, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Caraș-Severin au desfășurat la nivelul județului acțiuni de control în cadrul Campaniei Naționale privind verificarea modului de respectare de către beneficiari a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri.

Au fost verificați 22 de beneficiari sau împuterniciții acestora la care prestau muncă necalificată cu caracter ocazional cu 915 zilieri din care 511 femei și 65 de tineri sub 18 ani. Au fost dispuse 11 măsuri pentru care au fost aplicate sancțiuni corespunzătoare, respectiv 10 avertismente verbale.

Măsurile se referă la: îndeplinirea obligației de a transmite Registrul electronic de evidență a zilierilor inspectoratului teritorial de muncă, zilnic, înainte de începerea activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle întrun raport de muncă cu beneficiarul sau un împuternicit al acestuia; îndeplinirea obligației de a plăti zilierului remunerația cuvenită, prin orice mijloc de plată admis de lege, la sfarșitul fiecărei zile; sau cel mai târziu la sfârșitul săptămânii sau al perioadei de desfășurare a activității, respectiv lunar, în situația în care perioada de desfășurare a activității depășește 30 de zile, însă numai cu acordul exprimat în scris de către zilier și beneficiar sau un împuternicit al acestuia.

„Reamintim că, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1140/2020, începând cu data de 25 iulie 2020, beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor. Beneficiarii pot obţine parola pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor de la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul“, a declarat Mihaela Aga, purtătorul de cuvânt al ITM Caraș-Severin.

Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis direct din teren de către beneficiar/împuternicit sau persoane desemnate de către acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicaţiei informatice pentru dispozitive mobile, denumită „Inspectia Muncii“. Aplicația „Inspectia Muncii“ poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis de către utilizatori și prin intermediul aplicației web din portalul Inspecţiei Muncii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

fourteen + 19 =