WWF renunță la ursul panda din logo, pentru prima oară în 60 de ani

WWF

WWF își unește forțele cu branduri locale și internaționale pentru a arăta cât de goală ar fi lumea fără natură. 15 branduri din România se alătură acestei mișcări.

De Ziua Mondială a Vieții Sălbatice (World Wildlife Day), panda, ursul brun, leul, pescărușul, vulturul, albina și multe altele au dispărut din logourile unor branduri cunoscute din România, pentru a atrage atenția asupra faptului că am pierdut două treimi din populațiile speciilor sălbatice, la nivel global, în ultimii 50 de ani. Din fericire, aceste specii se mai găsesc în natură, dar declinul lor este îngrijorător, motiv pentru care, companiile și ONG-urile își unesc forțele.

Datele, susținute de Raportul Planeta Vie 2020, sunt alarmante. Aceștia susțin că, dacă vom continua să consumăm resursele în același ritm, pierderea accelerată a naturii va continua, având un impact major asupra capacității planetei de a susține generațiile actuale și viitoare de oameni.

Din aceste motive, pentru prima dată în cei 60 de ani de când a fost fondată ca organizație de conservare a naturii sălbatice, WWF renunță la ursul panda din logo. Eforturile WWF încep pentru conservarea urșilor panda au dat roade, populația crescând de la aproape o mie de exemplare în sălbăticie în anii ‘70, la 1.864 acum, dar acest lucru nu se poate spune despre toate speciile. Conform celor de la WWF, populația gorilei de câmpie din Congo a suferit un declin de 87%, cea a papagalului gri african a scăzut cu până la 99% în sud-vestul statului Ghana, iar populațiile de sturioni monitorizate la nivel global au scăzut, în medie, cu 91%. Aceste consecințe au în comun distrugerea habitatelor, braconajul și modul în care ne producem hrana: producția de alimente a cauzat 70% din pierderea biodiversității pe uscat și 50% din apa dulce.

WWF susțin că România are șansa de a asigura restartarea economiei într-un mod care să asigure protecția și siguranța oamenilor, dar și perspective sustenabile pentru viitor, investind în soluții bazate pe natură, acestea aducând beneficii pentru economia românească creând noi locuri de muncă și generând contribuții fiscale la bugetele naționale și cele locale, precum și valoare adăugată brută generată la nivelul diferitelor sectoare din economie.

Peste 40 de branduri internaționale și 15 branduri din România își arată angajamentul față de mediu și renunță temporar la speciile de animale și plante din logo. Brandurile românești care s-au alăturat sunt: Zumm, Ivan Pescar, Zăganu, Garanti BBVA, Mega Image, Ursus, Animest, Centrul de Diagnostic și Tratament Provita, Romfish, Propark, România Sălbatică, Wildlife Romania, Bear Again, ACDB, Humane Society International.

Adriana Georgescu, din partea ZUMM, spune că modul în care arată astăzi logourile WWF și ale partenerilor ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru toți. „Stă în puterea noastră să nu lăsăm goale aceste locuri din natură în timpul vieții noastre și să protejăm toate speciile periclitate”, adaugă Adriana Georgescu.

Adrian Nicolaescu, VP marketing, comunicare, e-commerce și sustenabilitate Mega Image: „E o legătură strânsă între stilul nostru de viață și natura din jur, cu speciile care o țin vie. Suntem într-un lanț interconectat și trebuie să fim permanent conștienți de tot ceea ce facem”. Acesta declară că Mega Image se dezvoltă durabil, cu respect și grijă față de resursele naturale, locale și se alătură inițiativei WWF România de Ziua Mondială a Vieții Sălbatice printr-un gest simbolic, pentru a trage un semnal de alarmă în legătură cu ceea ce se poate face aici și acum pentru un viitor bun. „Contăm unii pe alții”, adaugă Adrian Nicolaescu.

Dan Dinu, România Sălbatică: „Auzim atât de des că avem o țară bogată, însă înțelegem oare cu adevărat ce înseamnă acest lucru? Bogăția noastră vine de la acest cadru natural în care trăim, de la Dunăre, de la Carpați, de la Marea Neagră, de la resursele naturale pe care le avem și pe care le luăm ca atare, ca și cum ar fi infinite. Ei bine, nu sunt!”. Dinu spune că România sălbatică încă mai are ape curate, încă mai are păduri sănătoase, încă mai are carnivore mari și habitate naturale deosebite. Cu toate acestea, sfatul lui e să nu ne culcăm pe o ureche, fiind extrem de important ca oamenii să învețe să trăiască în armonie cu natura. „Nu, nu este greu, facem asta de zeci de mii de ani și doar în ultima perioadă ne-am rătăcit un pic drumul. Voi vă puteți imagina viața fără natură? Noi aici la România Sălbatică nu putem, pentru că suntem parte din ea”, adaugă Dan Dinu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eight − 2 =