Voluntari din cadrul Centrului de Voluntariat Reșița participă la un schimb de experiență în Tryavna, Bulgaria

Voluntarii CVR

În perioada 26 iulie – 4 august 2021 șapte tineri voluntari din cadrul Centrului de Voluntariat Reșița participă la un schimb de experiență în Tryavna, Bulgaria. Cei șapte sunt: Sara Cojocariu, Ionela Pleșan, Mădălina Gligor, Teodora Firu, Vlad Gogîltan, Daniel Miron și Remus Șerban. Alături de alți tineri din Spania, Polonia, Bulgaria, Serbia, Cipru, Letonia și Lituania, tinerii reșițeni vor învăța cum și de ce se reciclează, metode creative de reciclare, vor prinde curaj să-și argumenteze opiniile, vor lucra în echipă și își vor susține opiniile vorbind în public.

Tinerii vor învăța cum să lupte împotriva risipei de apă, cum să utilizeze chibzuit materialele plastice în viața de zi cu zi, care poate fi rolul lor activ în educația pentru mediu. Este o oportunitate pentru voluntarii noștri, un bun pretext de a stabili legături și parteneriate și de a descoperi locuri și oameni noi.

Acest schimb de experiență european este prima fază a proiectului care va fi urmată de o a doua fază, o campanie de informare, pe care fiecare grup de tineri o va organiza la întoarcerea în țara lor. Tema prezintă un mare interes în rândul voluntarilor reșițeni, ei fiind în mod constant preocupați de reciclare și de găsirea unui mod cât mai sustenabil și echilibrat de a-și trăi viața. Voluntarii s-au pregătit pentru acest schimb internațional cu entuziasm și au creat toate condițiile pentru a susține pentru ceilalți participanți workshop-uri de realizat obiecte din materiale reciclabile precum: cercei din doze de suc, portofele din cutii de carton de lapte sau suc, suporturi de lumânări, rame de fotografii, etc.

„Am decis să fim parteneri în acest proiect deoarece majoritatea tinerilor cred că poluarea este o problemă gravă și o soluție poate fi găsită mai ușor împreună, într-un grup de lucru, iar rezultatele pot fi văzute și raportate mai ușor. Principala metodă utilizată va fi „learning by doing”. Modalitățile de prezentare și predarea vor fi diferite, stimulând diferitele moduri de învățare – prin scris, citit, muzică și așa mai departe. Acestea se bazează pe Conul Experienței (un model pentru a explica cum metodele audio-vizuale contribuie la învățare, model inventat de expertul în educație american Edgar Dale). Principala nevoie care îi motivează pe tineri să găsească reciclarea un subiect atractiv este faptul că se întâlnesc din ce în ce mai mult cu această temă, peste tot, online, în mass media, în viața reală. Statisticile despre încălzirea globală, știrile despre reciclare, dar și articolele din mediul online alimentează interesul, dar și îngrijorarea tinerilor asupra subiectului. De multe ori tinerii se simt neputincioși în a schimba ceva, nu întotdeauna părinții sau factorii de decizie din viața lor acordă atenția cuvenită acestui subiect“, a transmis Ionela Pleșan, preşedintele Centrului de Voluntariat Reșița.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × one =