Ce obligații au utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale

poza 5

Reprezentanții ANAF spun că utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) au obligația depunerii următoarele declarații fiscale, în funcție de situație: Notificarea privind situația aparatului de marcat electronic fiscal – F4105, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data apariției uneia dintre următoarele situații: schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiași operator economic, furtul, dispariția sau distrugerea AMEF, înstrăinarea AMEF, închiderea  punctului de lucru, lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societății, încetarea activității sau alte situații similare;

Declarația privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate – F4109, până cel târziu în data de 20 a lunii următoare lunii în care AMEF nu au fost utilizate în nicio zi. Declarația pe propria răspundere prin care utilizatorul declară că utilizează aparatul de marcat electronic fiscal instalat în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice – F4110, în termen de 2 zile lucrătoare de la data instalării AMEF. Acești utilizatori trebuie să-şi îndeplinească în continuare obligațiile declarative privind transmiterea datelor fiscale înregistrate de AMEF, prin depunerea declarației A4200 sau, în cazul neutilizării AMEF în nicio zi din lună, a Formularului 4109 „Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“.

În acord cu cele de mai sus, în cursul anului 2022, Administrațiile județene ale finanțelor publice din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Timișoara a notificat, în mod repetat, contribuabilii care nu şi-au îndeplinit obligația conectării la distanță a AMEF în vederea transmiterii de date fiscale către Sistemul informatic național de supraveghere şi monitorizare al ANAF.

„Menționăm că nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF constituie contravenție şi se sancționează cu amendă între 8.000 şi 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare. Pe site-ul www.anaf.ro contribuabilii pot găsi mai multe informații cu privire la obligația și modalitatea de realizare a conectării aparatelor de marcat electronice fiscale (Ghidul de conectare a caselor de marcat, Ordinul 435/2021 etc), accesând  https://www.anaf.ro“, se arată în comunicatul emis de ANAF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nineteen − twelve =