112 ani de la inaugurarea liniei ferate Oraviţa-Berzovia

cale ferata

Ieri, 10 ianuarie, s-au împlinit 112 ani de la darea în folosință a liniei CF 923 Oravița-Berzovia. Această linie ferată a fost construită pentru scurtarea drumului dintre Anina și Reșița și pentru transportarea cărbunelui.

Linia CF 923 are un potențial imens pentru județul Caraș-Severin, aceasta făcând legătura între Reșița, respectiv Timișoara și Oravița, prin linia 922A. Totodată, operarea acestei linii era benefică trenului Semmeringul Bănățean, călătorii venind doar cu trenul dinspre Reșița și Timișoara pentru a călători la Anina și înapoi.

Acest tronson de cale ferată are un trecut complicat, pentru că, din cauza Operatorului de Transport Feroviar (OTF) privat Regio Călători, a fost desființată de două ori: în 2015 și în 2019. De asemenea, și CFR Călători a operat doar în luna aprilie 2019, din mai 2019 linia rămânând închisă.

Cei de la Transpotting Oravița îi acuză pe cei de la CFR Călători că nu doresc operarea acestei linii pe motiv că infrastructura este slăbită, dar și pe cei de la CFR Infrastructură că nu se ocupă de rapararea liniei 923 pentru a scădea timpul de mers, de la două ore, la o oră şi 30 minute, așa cum era în anul 2018.

Transpotting Oravița face un nou apel către CFR Călători, CFR Insfrastructură și autoritățile competente să analizeze situația acestui tronson de cale ferată și să introducă minimum o pereche de trenuri care să facă legătura între Reșița și Oravița. De asemenea, acest lucru ar crește numărul turiștilor pe Semmeringul Bănățean. (Foro: Andrei Constantinescu)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 3 =