Modernizarea liniei de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord are aviz favorabil!

Cale-ferata

Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord au primit aviz favorabil din partea Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA! În ziua de 22 februarie, CFR SA a aprobat în Consiliul Tehnico-Economic variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.
Obiectivul va fi este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Judeţean Timiş și Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km), propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021-2027, dispune de o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.

Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km), propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, bebeficiază de o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.

Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

  • Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe;
  • Componenta B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Termenul de realizare a investițiilor este de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, și de 60 de luni pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 2 =