Se pregătesc listele negre

Mario Balint

Știu că poate pentru ziarul nostru on-line subiectele locale, dezvăluirile din culisele afacerilor girate de primărie sau consiliul județean par să aibă mai multă importanță decît evenimentele petrecute la granița de est a țării. Sigur, pe termen scurt și foarte scurt, afirmația este corectă. Pe termen mediu și nu atît de lung, imaginile dezgolite de forța gloanțelor în Est ne dezvăluie o realitate în care sîntem și noi deja implicați. Imaginile false, realitatea de carton, indusă, minciuna repetată ridicată la rang de adevăr. Observați doar în puțin însemnatul nostru județ importanța acordată imaginii publice și făcătorilor acesteia. Sigur, liderii actuali s-au născut și s-au crescut prin creatorii de conținut, ei înșiși gestionînd campania de imagine pentru că, nu-i așa, întotdeauna știu ei mai bine…

În Est, propaganda se bazează pe o adevărată armată. PR-ul de țară-victimă se construiește în timp și exact acest lucru l-au făcut ukrainenii, de la reanexarea de către Rusia a Crimeii. Nimic nu e nou. Companii de relații publice au lucrat pe bani grei pentru Croația, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Kuweit și alte țări care au pozat în victime inocente și care aveau nevoie să-și plaseze propriul adevăr absolut, pe bani grei.

Armata de PR ukraineană controlează narațiunea în Mainstream Media a Occidentului Colectiv despre războiul din Ukraina!

Această armată de PR, mult mai eficientă decît voluntarii ukraineni din tranșeele Donbasului, este un colectiv de profesioniști ukraineni care furnizează informații la peste… 2.200 de instituții media, reviste, posturi TV și radio, peste 3.000 de jurnaliști din întreaga lume, din 78 de țări! Ei au creat peste 5.500 de știri și reportaje, mai mult de 8.000 de postări dramatice pe rețelele sociale, despre care susțin că au ajuns la peste 7,3 miliarde de oameni de pe tot globul!

Aceasta este o operațiune de propagandă fără precedent, care țintește companii media precum BBC, CNN, Fox News Media, Forbes, The Washington Post, CNBC, The New York Times, Insider, Financial Times, Wall Street Journal, The Hill, USA Today, CTV News, The Times, Daily Express, WIRED, El Independiente, Rai, Tagesspiegel, France24, franceinfo, la Republicans, Nikkei Asia, Der Spiegel și multe altele…

PR-ul ukrainean are o listă întreagă de vorbitori care pot fi selectați de companiile de media din întreaga lume pentru analiză, informații, comentarii favorabile Regimului de la Kiev și celor 50 de state care susțin Ukraina împotriva Rusiei.

Tot acest efort este finanțat masiv din Statele Unite, Marea Britanie și Uniunea Europeană!

Karl Bostic, producător de la PBS NewsHour (PBS este televiziunea publică din Statele Unite) care lucrează cu Bellingcat, care, la rîndul său, este finanțat de CIA National Endowment for Democracy, laudă cu generozitate armata de PR ukraineană chiar pe site-ul lor. Acest material de presă dezvăluie că armata de PR ukraineană și Regimul de la Kiev alimentează cu adevăruri proprii și propagandă anti-rusă Mainstream Media occidentale și recomandă un „Manual de acoperire a războiului” prin care îi instruiește pe jurnaliști despre limbajul acceptabil, expresiile obligatorii și imaginile relevante din războiul ruso-ukrainean. PBS oferă, de asemenea, o bază de date, care poate fi căutată, a personalului media, în care se poate căuta numele unui prezentator sau al jurnaliştilor pentru a afla dacă utilizează „dezinformare rusă”. Adică, un program de urmărire a jurnaliștilor care nu promovează narațiunea oficială aprobată de Mainstream Media.

Întîmplător, sau nu, o astfel de urmărire, cu efecte necunoscute în timp, se pregătește pentru presa din România. Ministerul de Externe a demarat o licitație pentru achiziționarea unui astfel de soft care să întocmească LISTE NEGRE cu jurnaliști și media on-line care nu promovează propaganda oficială. Programul PATRIOT, demarat de președinta Maia Sandu în Republica Moldova, se înscrie în același scenariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × five =