Organizaţia „Salvaţi Copiii” a făcut şcoală în condiţii de siguranţă şi cu copii de la Reşiţa

Salvati copiii

Organizaţia „Salvaţi Copiii” a readus la şcoală, în condiţii de siguranţă sanitară, 4.000 de copii din România care nu au avut acces la cursurile online, printre aceştia numărându-se şi aproximativ 100 de copii din Reşiţa.

Câteva mii de copii au început deja şcoala, de la 1 iulie, în clasele special organizate de „Salvaţi Copiii România”, pentru restabilirea dreptului la educaţie al celor care, în lipsa unei tablete şi/sau a accesului la internet, au fost lăsaţi în afara şcolii online. În cele şase săptămâni de învăţare, copiii au fost în siguranţă, normele sanitare au fost respectate, iar pedagogii s-au concentrat pe recuperarea educaţională şi suportul psiho-emoţional.

Echipele „Salvaţi Copiii” au asigurat recuperarea decalajelor cauzate de lipsa accesului sau de accesul slab calitativ la clasele desfăşurate online în perioada restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19. Au fost organizate astfel 100 de grupe pentru programul „Şcoală după şcoală”, unde au fost integraţi copiii de vârstă şcolară din comunităţi sau familii vulnerabile, care au fost marginalizaţi suplimentar în cele trei luni de carantină, şi 27 de grupe pentru Grădiniţa estivală, unde au fost integraţi copiii din ciclul preşcolar, care au fost scoşi în afara oricărui program educaţional la care copiii din medii sociale stabile au avut acces garantat, cu prioritate cei care urmează să frecventeze clasa pregătitoare în noul an şcolar.

Clasele funcţionează în şcoli din Reşiţa, Bucureşti, Constanţa, Craiova, Iaşi, Lupeni, Mangalia, Negreşti, Petrila, Suceava, Timişoara, Târgu Mureş şi Târgovişte. În total, 150 de cadre didactice, psihologi şi asistenţi sociali ai organizaţiei sunt implicaţi în organizarea şi susţinerea activităţilor de vară. La sfârşitul lunii mai, în cadrul Semestrului European, Comisia Europeană a atras atenţia României asupra unor provocări ale sistemului de educaţie, cum ar fi echitatea, caracterul incluziv, nevoia de a stabili un mecanism care să abordeze părăsirea timpurie a şcolii, subliniind: „Din cauza infrastructurii digitale inadecvate, a materialelor didactice necorespunzătoare şi a competenţelor digitale insuficiente, trecerea la învăţământul la distanţă, necesară în contextul epidemiei de COVID-19, creează probleme pentru instituţiile de învăţământ şi formare, pentru cadrele didactice şi pentru elevi, în special pentru elevii defavorizaţi şi pentru rromi”.

Activităţile de educaţie remedială au inclus în principal: pregătire şcolară remedială în vederea depăşirii carenţelor educaţionale din cauza neparticipării şcolare; educaţie pentru sănătate, respectarea normelor de igienă, mai ales în cotextul cauzat de pandemie Covid-19; instruirea copiilor în utilizarea tehnologiei moderne; educaţie nonformală, învăţare prin joc şi, împreună cu parteneri abilitaţi, derularea de experimente ştiinţifice, educaţie financiară etc; ieşiri în aer liber, mici drumeţii, dezvoltarea relaţiilor interpersonale şi socializare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 2 =