În Caraș-Severin, cinci angajați ai Direcției Copilului vor prelua apelurile în cazul abuzurilor împotriva copiilor

În Caraș-Severin, cinci angajați ai Direcției Copilului vor prelua apelurile în cazul abuzurilor împotriva copiilor

Zilele acestea a fost lansat 119, număr unic de telefon la nivel național pentru cazurile de abuz împotriva copiilor. În Caraș-Severin, au fost desemnați cinci angajați ai Direcției pentru Protecția Copilului, 24 din 24 de ore vor fi la datorie pentru a prelua apelurile. De asemenea, a fost înființată și o echipă mobilă de intervenții formată din specialiștii Direcției Județene.

Numărul 119 este gratuit din orice rețea fixă sau mobilă. Pentru a putea fi raportate cazurile ale căror victime sunt copii, STS a configurat, testat și implementat soluția tehnică de tip call-center în cele 41 de județe ale țării, precum și în sectoarele municipiului București. Inginerii STS au instalat în cele 47 de sedii ale direcțiilor de asistență socială și protecția copilului din țară un număr de 94 de posturi telefonice, dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.

Începând din 5 ianuarie a.c., apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii vor putea fi preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului. În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112. Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.

STS a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru asigurarea cadrului legislativ și a gratuității apelurilor, precum și pentru a facilita transmiterea datelor geografice care permit alocarea cazurilor pe fiecare centru județean.

Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflați în situații dificile, consilierii serviciilor de asistență socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiștilor STS.

Numărul de suport 119 a fost operaționalizat în baza Ordonanței de urgență nr. 105 din 2021 privind aprobarea și implementarea Programului național de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 − 1 =