Fermierii din Caraş-Severin sunt îndemnaţi să se asocieze pentru a-şi asigura viitorul afacerii

IMG 3871

Aproximativ 70 de fermieri din Caraş-Severin au participat astăzi, 15 aprilie, la o nouă conferinţă județeană privind „Încurajarea formelor asociative – o necesitate pentru dezvoltarea sectorului agricol la nivel local, derulată în cadrul proiectului Servicii de consiliere acordate producătorilor agricoli în vederea înființării și dezvoltării formelor asociative în sectorul agricol”, proiect cofinanţat din FEADR prin PNDR 2014-2020.

Un proiect îndrăzneţ prin intermediul căruia fermierii din judeţ află de la specialişti de ce este important să se organizeze în forme asociative şi care ar fi principalele avantaje. „Noi am venit alături de fermierii din Caraş-Severin pentru a le prezenta avantajele noilor forme asociative. Printre acestea se numără desfacerea. La ora actuală, din discuţiile pe care le-am avut cu fermierii, aceştia se confruntă cu desfacerea, nu mai este o problemă producţia deoarece au reuşit să-şi achiziţioneze tehnică”, spune Florin Imbrea, manager zonal.

Prin cooperativă vor putea fi asigurate cheltuielile de marketing, inclusiv ambalarea, testarea produselor și echipamentelor și implicarea specialiștilor în dezvoltarea de soiuri și hibrizi, asigurarea consultanței tehnice și financiare și juridice și, cel mai important, siguranța că produsul va fi vândut și că va fi respectat termenului de plată.

Ovidiu Lolea, din Bozovici este crescător de animale, în principal bovine şi spune că este interesat de o astfel de asociere. „Chiar în această săptămână ne-am hotărât să depunem documentele. Fără asociere nu ai putere. Este un plus pentru toată lumea, noi ne vindem produsele individual şi este foarte greu. Sperăm ca printr-o astfel de asociere să putem avea o piaţa de desfacere mai mare”, spune tânărul fermier.

În prima etapă a acestui proiect fermierii vor primi consultanță și sprijin concret în crearea cooperativelor, iar în cea de-a doua parte experții din proiect vor ajuta cooperativele să își întocmească planurile de afaceri pentru a accesa hypermarket-urile și piața de desfacere, precum și scrierea de proiecte pentru atragerea fondurilor.